22 Mart 2013 Cuma

Cevizli Haşhaşlı Çörek





Ne zamandır okuldaki arkadaşlarım için güzel bir sürpriz hazırlamak istiyordum. Akşam eşim de geç geleceğini söyleyince hemen kendimi mutfağa attım. Önce güzel bir tiramisu yaptım...Ardından da çayla birlikte yenebilecek bir çörek yaptım. Tarifini de sizlerle paylaşmak istedim...Benim gibi sıkılınca mutfağa dalıp, müzik açıp, yeni bir şeyler denemek hoşunuza gidiyorsa, keyifle ve kolaylıkla  bu tarifi de yapabilirsiniz...


 
Malzemeler:
-1 kg kadar un
-3 yumurta (2 tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)
-1,5 ya da 2 su bardağı süt (bardak ölçülerinde bazen bardak büyüklüğü nedeniyle sorun olabiliyor o yüzden hamurun kıvamına göre azaltıp, ekleyebilirsiniz)
-1 paket kuru maya
-2 yemek kaşığı tuz

İçi İçin:
-ezilmiş haşhaş
-1 çay bardağı sıvı yağ
-iri çekilmiş ceviz
 
Yapılışı:
  Sütü ısıtalım fakat çok sıcak olmamasına dikkat edelim. Bir kaba un,tuz,maya ve yumurtaları alalım, üstüne sütümüzü ekleyelim. Ele yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğuralım.bir saat kadar kabarmasını bekleyelim.
  Hamur kabarırken bir kaba sıvı yağı ve  ezilmiş haşhaşımızı koyalım bir kaşık yardımıyla iyice karıştıralım. Kabaran hamurumuzdan parçalar koparıp unladığımız tezgaha alalım. Oklava ile ince olacak şekilde açalım (ne kadar ince olursa o kadar katlı ve lezzetli oluyor). Açtığımız hamurun tüm yüzeyine haşhaşlı karışımı sürelim. 

Haşhaşlı hamurumuzun kenarına iri çekilmiş cevizlerimizi ekleyip yuvarlayalım.


 Hazırladığımız hamuru yağlanmış fırın tepsimize alalım. Çöreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirelim. Umarım beğenirsiniz. Fotoğraf makinem çok iyi olmadığı için resimler çok  güzel çıkmadı ama çöreklerin çayın yanında çok güzellerdi. Afiyet olsun...Kolay gelsin....
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder