3 Aralık 2013 Salı

Ayva Tatlısı...Hem Kolay Hem Lezzetli...



Ayva benim en sevdiğim meyvelerden. Yerken tıkanmasam iyi olacak ama yine de çok seviyorum. Ama tatlısını yapmayı hiç denememiştim.

 Evde birikmiş bir sürü komşu tabağı vardı, malum aşure ayında sağ olsunlar muhteşem aşurelerinden bana da bol bol getirdiler. Fakat her gelen tabağın bir de dönüşü var:)) Ne yapsam ne yapsam farklı bir şeyler yapsam diye düşünürken, dolapta ayvaları gördüm veeee işte hem kolay hem de leziz bir tatlı oldu. Hem de emanet tabaklar evlerine geri döndüler :))
Sizlerle de paylaşayım istedim tarifi...Kolay gelsin ve afiyet olsun...

Malzemeler:


-Dilediğiniz kadar ayva
-her ayva için 2 kaşık toz şeker
-tarçın
-kremşanti, kaymak ya da dondurma
-çekilmiş ceviz
-su
-limon

Yapılışı:



Ayvaları soyup, kabuklarını pişireceğimiz tencerenin altına yayalım. Ayvaları ortadan ikiye kesip orta kısmını temizleyelim, çekirdeklerini ayırıp tencereye atalım renk versin diye. Soyup ortasını çıkardığımız ayvaları limonla ovalım, kararmaması için limonla ovmak gerekiyor. Sonra tencereye yerleştirip her ayvanın üzerine 1 kaşık şeker ve tarçın ekleyelim.

Ayvaların ortasına gelecek kadar su ekleyelim. Orta dereceli ateşte iyice yumuşayana ve su koyu kıvam alana kadar pişirelim.
Pişen ayvalarımızı soğuttuktan sonra ortalarına çekilmiş ceviz ve kaymak, kremşanti ya da dondurma ile süsleyip servis edebiliriz.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder