11 Kasım 2013 Pazartesi

İrmik Helvası Yaptım....



Yemeğe misafir gelecekse, hemen panikliyorum. Ne yapsam ne pişirsem diye. Yemek işi kolay da tatlıya sıra gelmiyor yemek yapmaktan. Çalışan biriyseniz zaten işiniz daha zor. Pratik tariflere ihtiyacınız oluyor. İrmik helvası benim için kurtarıcı oldu. Hem çok pratik, hem evdeki malzemelerle rahatça yapabiliyorum. İrmik helvası geliştirilmeye açık hem de... Değişik tatlarla da yapmayı planlıyorum :) Deneyimlerimi paylaşacağım...

İrmik helvası tarifi klasik olandan, yeni tatlarla deneyince onları da yazacağım...

Malzemeler:
  • 1 buçuk bardak irmik
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket dolmalık fıstık
  • iki çorba kaşığı tereyağı ya da tercihe göre sıvı yağ
  • 1 buçuk su bardağı şeker( şekeri biraz az ya da fazla da koyabilirsiniz)
  • vanilya
  • Hindistan cevizi ya da çekilmiş fıstık, fındık, ceviz

Yapılışı:
Tenceremize tereyağımızı koyalım ve eritelim. Eriyen yağın içine irmik ve fıstığımızı ekleyelim. Orta ateşte iyice kavuralım. İrmiğimiz kavrulurken, derin bir kapta süt, su, şeker ve vanilyayı karıştıralım. Hazırladığımız karışımı kavurduğumuz irmiğe ekleyelim. İrmik sıvı karışı çekip katılaşana kadar karıştıralım. Koyulaşan helvayı ocaktan alıp biraz ılıklaşması için bekletelim. Kalıplarla ya da dondurma kaşığı ile şekil vererek servis edebilirsiniz. Üzeri için ben Hindistan cevizi kullandım. Sizlerde Hindistan cevizi, çekilmiş antep fıstığı, fındık ya da ceviz ile üzerini süsleyebilirsiniz. Tabağın etrafını ben çikolata sosu ile süslemeye çalıştım ama güzel şekil veremedim :))) Sizler daha güzel süsleyebilirsiniz...Kolay gelsin... Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder