19 Mayıs 2013 Pazar

Muffin Yapalım....

 



Oldum olası kek türü yiyecekleri yapmayı becerememişimdir. Börek yaparım, yemek yaparım fena da olmazlar ama iş keke gelince orada duruyorum... Herkesin en kolay dediği şeyi ben neden yapamıyorum anlamıyorum. İş inada bindi artık sık sık kek yapıyorum güzel de oluyorlar artık demek ki denemekten vazgeçmemek gerekirmiş.
Hafta sonu kahvaltıya misafirim vardı. Bende muffin yaptım. Tarifini de sizinle paylaşmak istedim. Hem kolay yapılıyor, hem lezzetli hem de sofrada şık duruyor. Tavsiye ederim.

Malzemeler:
- 1.5 su bardağı toz şeker
- 1 paket vanilya
- 8 yemek kaşığı un
- 2 yumurta
- 1 paket kabartma tozu
- yarım çay bardağı sıvı yağ
- 2 yemek kaşığı kakao
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 su bardağı damla çikolata
- 1 su bardağı çekilmiş fındık
- muffin kalıbı

Yapılışı:
Fırınımızı ısınması için 160-180 derecede çalıştıralım. Bir kapta şeker ve yumurtaları çırpalım. Ardından vanilyayı ekleyerek çırpmaya devam edelim. sıvı yağımızı ve yoğurdumuzu ekleyelim iyice karışmalarını sağlayalım. Karışıma un ve kabartma tozunu ekleyelim çırpmaya devam edelim. Hamurumuz güzelce kıvam alınca kakaoyu ekleyelim. Kakaolu karışıma çekilmiş ceviz ve damla çikolatamızı ekleyim kaşık yardımıyla karıştıralım. Muffin kalıbımıza muffin kağıtlarını dizelim ve içlerine ikişer kaşık hamurumuzdan koyalım. Fırında yaklaşık olarak yarım saat pişirelim. Çıkarmadan önce ortalarına kürdan batırarak kontrol edelim. Kürdan kolayca çıkıyorsa pişmiş demektir. Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder